Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

Συζητώντας με τον Θεόφιλο Γιαννόπουλο

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η σας συγγραφέας;

Θ.Γ.: Ο John Verdon.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Θ.Γ.: Ένας τόμος με ποιήματα του Κωνσταντίνου Καρυωτάκη.


Ερώτηση 3η: Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Θ.Γ.: Στην διάρκεια της εφηβείας αναζητούσα ένα τρόπο για να εξωτερικεύσω τους προβληματισμούς μου και την ζωηρή μου φαντασία. Σύντομα ξεκίνησα να συχνάζω στην παραλία της Θεσσαλονίκης, να καταγράφω τις σκέψεις μου στο χαρτί κι έπειτα να τα κάνω όλα τους κομμάτια φυσώντας τα στην θάλασσα….


Ερώτηση 4η: Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας “Το αγκάθινο στέμμα”;

Θ.Γ.: Μια ανατρεπτική περιπέτεια που προ(σ)καλεί τον αναγνώστη να παρασυρθεί σ’ ένα κυνήγι θησαυρών, μες από γρίφους κι επικίνδυνες παγίδες στα μυστικά μονοπάτια της Θράκης!


Ερώτηση 5η: Πόσο χρονικό διάστημα σας πήρε για τη συγκέντρωση των ιστορικών στοιχείων της ιστορίας σας;

Θ.Γ.: Λόγο της τελειομανίας μου, απαιτήθηκε αρκετός χρόνος. Έτσι, ενώ είχα ήδη συλλάβει την συνολική ιδέα, προχώρησα αρχικά ,-όπου ήταν εφικτό-, σε επιτόπιες έρευνες. Παράλληλα αφοσιώθηκα και στην μελέτη επιστημονικών βιβλίων για την διασταύρωση όλων των ιστορικών-πολιτιστικών στοιχείων.


Ερώτηση 6η: Ο Κωνστανίνος θα ξεκινήσει μία αναζήτηση και θα ζητήσει τη βοήθεια του Άγγελου. Εκεί, θα βρεθεί σε μεγάλες αποκαλύψεις. Πιστεύετε ότι πολλά πράγματα αποκρύπτονται από το ευρύ κοινό;

Θ.Γ.: Όπως συμβαίνει και με την επίμονη αναζήτηση των ηρώων μου, πιστεύω πως όταν κάποιος ψάχνει ολόψυχα την αλήθεια, τότε βρίσκει τρόπους να μάθει όσα αποζητά. Όσον αφορά τους ιστορικούς-θρησκευτικούς μας θησαυρούς, υπάρχουν πάμπολλοι σε κοινή θέα (μουσεία, αρχαιολογικούς και λατρευτικούς χώρους, σπάνιες βιβλιοθήκες κτλ). Θέλω ωστόσο να πιστεύω πως υπάρχουν κρυμμένα κι άλλα ευρήματα που περιμένουν τους επιστήμονες για να τ’ ανακαλύψουν…


Ερώτηση 7η: Η εμπιστοσύνη, η φιλία και απόλυτη εχεμύθεια διαφαίνεται σε κάθε σελίδα του βιβλίου σας. Στη ζωή σας τι σημασια έχουν αυτά;

Θ.Γ.: Όλα τα παραπάνω κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή μου. Αυτός ήταν ο λόγος που ήθελα να υπάρχουν και στον χαρακτήρα των πρωταγωνιστών.


Ερώτηση 8η: Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσεις ένα από τα τρία, ποίηση, διήγημα ή μυθιστοριογραφία, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

Θ.Γ.: Καθένα τους κατέχει το δικό του κομμάτι στο συγγραφικό μου μονοπάτι. Επιλέγω τα μυθιστορήματα, γιατί μου επιτρέπουν ν’ αποτυπώσω με κάθε ουσιαστική λεπτομέρεια, μία πλοκή που οδεύει πάντοτε σε μια ολοκληρωτική ανατροπή. Άλλοτε προτιμώ τα διηγήματα, γιατί μπορώ να εξιστορήσω μια σύντομη φανταστική ή πραγματική κατάσταση που κουβαλά μέσα της ένα κεντρικό νόημα και σκοπό. Με την ίδια ένταση ωστόσο υπάρχει στη ζωή μου και η ποίηση. Κι αυτό, γιατί μες σε λίγες μονάχα λέξεις μπορείς να μεταδίδεις αμέτρητα συναισθήματα και εικόνες.


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Θ.Γ.: Θέλω να τους ευχαριστήσω ειλικρινά για την δύναμη που εισπράττω από την επικοινωνία μας! Κάθε αναγνωστικό βίωμα και καλόπιστη κριτική που λαμβάνω, με γεμίζει συγχρόνως χαρά και συγκίνηση.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενο συγγραφικό βήμα σας;

Θ.Γ.: Το τελευταίο διάστημα ταξιδεύω, καταγράφω, φωτογραφίζω, διασταυρώνω στοιχεία και συγγράφω το επόμενο μυθιστόρημά μου. Παράλληλα ολοκληρώνω μια συλλογή διηγημάτων, καθώς και μία ποιητική συλλογή για τις οποίες θα ξεκινήσω σύντομα επικοινωνία με εκδοτικούς οίκους για την κυκλοφορία τους.


Β.Δ.: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!!

Θ.Γ.: Ήταν χαρά μου η ζεστή φιλοξενία σας, σας ευχαριστώ από καρδιάς!







Ο Θεόφιλος Γιαννόπουλος γεννήθηκε και ζει στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους, διεθνείς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, ενώ έργα του περιέχονται σε ανθολογίες  διηγημάτων και ποίησης.
Είναι αρθρογράφος στις λογοτεχνικές ιστοσελίδες koukidaki, tovivlio.net και taxidiidewn.
Επικοινωνία με τον συγγραφέα: theofilosbook@yahoo.gr
(2017) Το αγκάθινο στέμμα, Εκδόσεις Έξη
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2017) Zombie στην Ελλάδα, Εκδόσεις iWrite.gr
(2017) Τρόμος, Ανάτυπο
(2016) Πανανθρώπινες αξίες, Εχέδωρος Εκδοτική
(2016) Το Άγνωστο: 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος του Φανταστικού, Ανάτυπο
 
 
 
 
 

Το αγκάθινο στέμμα
Ένα χρυσό δαχτυλίδι με έμβλημα τον δικέφαλο αετό
Μια κωδικοποιημένη βυζαντινή επιστολή ενός βασιλικού αγγελιοφόρου
Ένα βιβλίο-κειμήλιο της Ορθοδοξίας

Κάποια αναπάντεχα ευρήματα στην παλιά εκκλησία του χωριού Κομνηνά Ξάνθης, ζωντανεύουν ξανά τον μυστηριώδη θρύλο του άγνωστου αυτοκράτορα. Οι λιγοστοί που γνωρίζουν για την ανακάλυψη αναγκάζονται να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό. Ποιος κρύβεται πίσω απ' τον εκφοβισμό τους και γιατί έχει διασχίσει τόσες χώρες για να το καταφέρει;
Ένας καταξιωμένος συγγραφέας αστυνομικού μυθιστορήματος έχει χάσει την έμπνευσή του. Ωστόσο, ένα όραμα του αποκαλύπτει πως η πραγματικότητα κρύβει μερικές φορές μεγαλύτερες εκπλήξεις απ' ό,τι η φαντασία που πιστεύει πως έχασε. Ένα ξαφνικό τηλεφώνημα του βυζαντινολόγου φίλου του από την Ξάνθη, θα οδηγήσει τα βήματά του στη Θράκη. Έτσι ξεκινά μια αγωνιώδης αναζήτηση μέσα από μυστικές υπόγειες διόδους, κατακόμβες και καλά σφραγισμένες πύλες αρχαίων και βυζαντινών ναών. Οι δύο φίλοι καλούνται να αναγνωρίσουν τα σημάδια που άφησαν πίσω τους οι αρχιτέκτονες αυτού του υπόγειου δικτύου, που κρύβει μέσα του τα μυστικά της Ορθοδοξίας και της Ιστορίας. Ο τάφος του Ισαάκιου Κομνηνού, η μοίρα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου τη στιγμή της Άλωσης και ένα αγκάθινο στέμμα. Όμως, πόσα από αυτά τα μυστικά πρέπει να αποκαλυφθούν; Η ζωή τους κινδυνεύει, το Ισπανικό Τάγμα δεν μπορεί να τους επιτρέψει την αποκάλυψη...
Ένα καταιγιστικό θρίλερ μυστηρίου, που εξελίσσεται σε ένα ιστορικά τεκμηριωμένο περιβάλλον

Ένα καταιγιστικό θρίλερ μυστηρίου, που εξελίσσεται σε ένα ιστορικά τεκμηριωμένο περιβάλλον. Ένα ανελέητο κυνηγητό στις μυστικές κατακόμβες της Θράκης. Μια αναζήτηση στα άδυτα μονοπάτια μιας ιστορίας ξεχασμένης στους αιώνες.





Zombie στην Ελλάδα
Είναι γεγονός πώς οι ιστορίες με ζόμπι έλκουν διαχρονικά το ενδιαφέρον του κοινού σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από την προβολή κινηματογραφικών ταινιών, με χαρακτηριστικότερες εκείνες του George Romero (τέλη δεκαετίας 60’ και εξής), ενώ στις μέρες μας τηλεοπτικές παραγωγές όπως οι ταινίες/video games «Resident Evil» και η σειρά «Walking Dead» θεωρούνται εξαιρετικά δημοφιλείς. Παρ’ όλα αυτά, στις εκδόσεις iWrite σκεφτήκαμε πως μία ιστορία με ζόμπι δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο συνωμοσιολογικά σενάρια και φονικούς ιούς που ξεπηδούν από μυστικά εργαστήρια…
Η χώρα μας διαθέτει μία πλούσια λαογραφική Παράδοση, με αμέτρητους μύθους και θρύλους, που αναφέρονται σε περιστατικά… δράσης νεκροζώντανων πλασμάτων, από την αρχαία Ελλάδα και τον Μεσαίωνα, έως την περίοδο της Τουρκοκρατίας και τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η Παράδοση αυτή, σκεφτήκαμε πως θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργήσει ως πηγή έμπνευσης για τη συγγραφή πρωτότυπων διηγημάτων με ζόμπι… ελληνικής προέλευσης!
Μέσα από την αναγγελία για τη διενέργεια ενός πρωτότυπου λογοτεχνικού διαγωνισμού (το αποτέλεσμα του οποίου είναι ο συλλογικός τόμος που κρατάτε στα χέρια σας), στόχος μας ήταν να δώσουμε την ευκαιρία σε Έλληνες συγγραφείς να αναδείξουν το ταλέντο τους, παντρεύοντας ένα ανερχόμενο ρεύμα Λογοτεχνίας με την ελληνική Ιστορία, τη λαογραφία, τις ιδιαίτερες κοσμοθεωρητικές αντιλήψεις του λαού μας και τη σύγχρονη πραγματικότητα που μας περιβάλλει, είτε κατοικούμε στα αστικά κέντρα είτε στην επαρχία.
 
 
 
 
Τρόμος
Δεκαπέντε διηγήματα. Μια ανθολογία Τρόμου με μερικούς από τους πιο ταλαντούχους έλληνες συγγραφείς του Φανταστικού.
 
 
 
 
Πανανθρώπινες αξίες
Σαν Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (Ε.Λ.Β.Ε.), από το 1980, πιστέψαμε ότι ένας ποιητικός διαγωνισμός με θέμα τις πανανθρώπινες αξίες θα μπορούσε να είχε ένα ωραίο αποτέλεσμα και μία ευγενή άμιλλα. Ο διαγωνισμός αποκάλυψε πολλά ταλέντα αλλά δεν ήταν δυνατή η βράβευση όλων. Πολλά ξεχώρισαν κατά τους κριτές, αλλά δόθηκαν 5 βραβεία και 11 έπαινοι. Διαπίστωσαν οι ειδήμονες κριτές ότι πάρα πολλά ήταν αξιόλογα γι΄ αυτό κι εμείς αποφασίσαμε μια που τα γραπτά μένουν, να συμπεριληφθούν μαζί με τα βραβευθέντα πολλαπλάσια ποιήματα, για να έχουμε σαν αναγνώστες και εραστές της ποίησης μεγαλύτερη αισθητική απόλαυση.
Η κριτική επιτροπή για την αξιολόγηση των συμμετασχόντων στον λογοτεχνικό διαγωνισμό, που διοργάνωσε η Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος με θέμα: "Πανανθρώπινες Αξίες" αποτελούνταν από τους παρακάτω:
1. Αστέριο Κωνσταντίνου, Φιλόλογο-Λυκειάρχη.
2. Μπλέτσα Σταύρο, Φιλόλογο-Ποιητή.
3. Αρκέτο Γιάννη, Κοινωνιολόγο-Ποιητή.
4. Καρασαββίδου Ελένη, Διδάκτορα λογοτεχνίας ΑΠΘ-Ποιήτρια.
Οι εντυπώσεις που απεκόμισαν τα μέλη της επιτροπής, σχετικά με τα λογοτεχνικά κείμενα ποίησης, που απέστειλαν οι διαγωνιζόμενοι, από όλα τα μέρη της Ελλάδος και όχι μόνο, ήταν άριστες. Η ωριμότητα της σκέψης, ο άρτιος και δομημένος λογοτεχνικός λόγος, η ευθυκρισία, η θαρραλέα νεανική φωνή, ήταν μερικά από τα στοιχεία που χαρακτήριζαν τα λογοτεχνικά έργα τους. Οι διαγωνιζόμενοι μέσα από τα κείμενά τους έδειξαν πως στόχος και επιδίωξή τους είναι ο σεβασμός στις πανανθρώπινες και διαχρονικές αξίες , όπως η αγάπη, ο έρωτας, η αξιοπρέπεια, η ειρήνη, το δίκιο.
Τα ποιήματα εκπροσωπούν όλες τις τάσεις και τα ρεύματα και όλα τα είδη της ποίησης. Θα βρει κανείς ποιήματα παραδοσιακά, με μέτρο και ομοιοκαταληξία, καθώς και μοντέρνα ποιήματα με ελεύθερο στίχο. Επίσης θα βρει κανείς ποιήματα λυρικά, επικά, ερωτικά αλλά και παιδικά. Αρκετά
από αυτά είναι επηρεασμένα από τα γεγονότα της εποχής μας, όπως η μετανάστευση. Όλα τα παραπάνω αυξάνουν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον μας.

Γράφουν οι : Άγγελος Αδαμάκης, Κωνσταντίνα Αλαμπορινού, Έφη Αντωνίου, Μαρία Αράπκουλε, Ανθή Αυγέρη, Βαγγέλης Βαλαχάς, Αννέτα Bαμβακά, Ελένη Βασιλείου, Κυριακή Βέλκου, Πάρης Βορεόπουλος, Σουλτάνα Βουδούρη, Νάντια Βούκατζη, Αθανάσιος Γάκης, Παυλίνα Λ. Γεροντούδη, Θεόφιλος Γιαννόπουλος, Θεανώ Γκιοβρέκη, Μπρικένα Γκίστο, Αναστάσιος Γ. Γραμμένος, Μαρία Δακτυλίδη-Γιαννακοπούλου, Salvatore Gennaro Dieni, Γιώργος Δελιόπουλος, Καλλιόπη Δημητροπούλου, Γεώργιος Ι. Διαμαντόπουλος, Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου-Φιλιππίδου, Αιμιλία Δρίμα, Χρυστάλλα Ελευθερίου, Αντώνιος Ευθυμίου, Άννα Ζανιδάκη, Γεωργία Ζαφειρούδη, Ιωάννης Ζουμπιάδης, Άννα Ηλιάδου, Θεοδώρα Θεοδώρου, Θεοφανίδου Ευφροσύνη, Άρτεμις Ιουλιανού-Λακάγιο, Υπάτιος Ιωσηφίδης, Ιωάννης Κακαγιάννης, Τούλα Κακκούλη, Αντωνία Καλαϊτζόγλου, Ιωάννα Καλαϊτζόγλου, Μαρία Καλαντζή, Άννα Καμαρέτσου, Όλγα Κανελλοπούλου-Ντινοδήμου, Ευτυχία Καπαρδέλη, Αθανασία Καραγιάννη, Γιώργος Ελευθ. Καραγιάννης, Ιωάννης Καραζόλη, Μαρία Καρδάκου, Λευτέρης Καστρινάκης, Καίτη Κάστρο-Λογοθέτη, Παναγιώτα Κατσουλάρη, Ράνια Κεδίκογλου, Κοσμάς Κεντρωτής, Σοφία Κιόρογλου, Κωνσταντίνος Κοκκινάκης, Δημήτρης Κολιδάκης, Χρήστος Κουκουσούρης, Ιωάννης Κουλάκης, Γεώργιος Κουλιανός, Παναγιώτης Κουμπούρας, Στυλιανή Κουντουρά-Τυρεκίδου, Παρασκευή Κουτσούρα, Σωτηρία Κρητικοπούλου, Θάλεια Κριτίδου, Σωτηρία Κυρμανίδου, Κατερίνα Κωνσταντίνου-Μάτσιου, Ιωάννα Λαζάρου, Πολυξένη Λάμπρου, Φωτεινή Λεκισβίλι, Λαμπρινή Λιάτσου, Χριστιάννα Λούπα, Μίμης Μάζης, Κατερίνα Μακρή, Γιάννης Μαμαλιόγκας, Δανάη Μαργαρώνη, Αρχοντία Μαρίνη, Ευριπίδης Μαρκάκης, Αθανάσιος Μαρκουλής, Περσεφόνη Μαρμαρινού, Στέργιος Μαυρίδης, Ελισάβετ-Βασιλική Μαυροπούλου, Άννα Μετσάνη, Μαρία Μιχαηλίδου, Δώρα Μοσχονά, Γεράσιμος Μοσχόπουλος, Λευτέρης Μουφτόγλου, Κάκια Mπαχαρακάκη, Βασιλική Μπέκα, Όλγα Μπελιβάνη-Τσιτσάκη, Γιώργος Μπίμης, Μίνα Μπουλέκου, Mαρία Ναούμη, Χρυσάνθη Νικολαΐδου-Περίσογλου, Μιλτιάδης Ντόβας, Βασιλική Ντούλια, Ιωάννης Παναγάκος, Παναγής Πανίκος, Ροδάνθη Πάντου, Αγγελική Παπαγαθαγγέλου, Ιωάννης Παπαγεωργίου, Ασπασία Παπαγεωργοπούλου, Νίκος Παπατζέλος, Ασημίνα Παραδείσα, Αθανάσιος Πατεράκης, Ειρήνη Πεσιρίδη, Χρυσούλα Πλοκαμάκη, Σοφία Πόταρη, Τζούλια Πουλημενάκου, Αθηνά Πρασσά (Νανά), Κατερίνα Ραμανδάνη-Σαντραβέλα, Ματθαίος Ρήγκος, Αθανασία Ρόβα, Βασιλική Ρουμελή, Μάκης Ρουσομάνης, Ζαφειρία Σπανού, Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου, Ελευθερία Σταματοπούλου, Ευαγγελία Στρατή, Δέσποινα Στρίγκου-Καρκανιά, Kώστας Σώκος, Αγγελική Ταμπανά, Ιωάννης Τάτσης, Αλίκη Τζίφα, Σωτήριος Τίτης, Κωνσταντία Τσαβδαρίδου, Χρήστος Τσαγκάρης, Χρυσάνθη Τσιαμτσή, Κατερίνα Τσικουράκη, Γιώργος Τσιντσίνης, Ευθύμιος Φαλτάκας, Λένα Φατούρου, Άρης Φίλιππας, Βασιλική Φραντζή, Aριστείδης Φωτιάδης, Άθωνας Χ. Χαραλάμπους, Ειρήνη Χαραλάμπους, Αβραάμ Χατζηανέστης, Άθως Χατζηματθαίου, Ελένη Χατζημιχαήλ, Ευαγγελία Χειμωνά, Σοφία Χρήσταινα, Δήμητρα Χριστοφορίδου, Αντώνιος Ψαρουδάκης
 
 
 
 
Το Άγνωστο: 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος του Φανταστικού
Στον τόμο αυτό βρίσκονται τα διηγήματα που διακρίθηκαν στον 1ο λογοτεχνικό διαγωνισμό των εκδόσεων Ανάτυπο και της Άλλης Πύλης, με θέμα "Το Άγνωστο"...
Η συλλογή περιέχει 25 διηγήματα.
Το “Άγνωστο” είναι ένας όρος που μοιάζει με καθρέφτη. Διαφορετική σημασία αποκτά για τον κάθε άνθρωπο. Επιπρόσθετα είναι από τις λέξεις που δυνητικά κρύβουν πίσω τους κάτι πιο έντονο από τα συνηθισμένα ψυχικά φορτία του καθενός μας. Είναι, δηλαδή, μια λέξη που παραπέμπει σε ένα όριο.
Το όριο αυτό εμφανίζεται – στα ακόλουθα διηγήματα – ως μια εικόνα σε ένα δρόμο, ή μια ερημιά ενός ονείρου, η παράδοξη επανεμφάνιση του ονόματος ενός νεκρού ή το μυστικό αίτιο που ένας άνθρωπος σπρώχτηκε στο απόλυτο περιθώριο...
...και πολλές άλλες περιπτώσεις. Όμως παντού αποτελεί ένα σημείο στον ορίζοντα, πέρα από το οποίο οι συνθήκες αλλάζουν. Διότι το άγνωστο μπορεί μονάχα να ενταχθεί στην συνολική ζωή του καθενός μόνο όταν αφομοιωθεί στο ήδη γνωστό, και τότε, φυσικά, με τη σειρά του θα επιτρέψει να δούμε κάτι άλλο ως άγνωστο, τοποθετώντας μας για άλλη μια φορά στη θέση του περιπλανώμενου που πρέπει να αποφασίσει εάν η ως τώρα διαδρομή είναι αρκετή, εάν το επόμενο βήμα θα φέρει εγγύτερα σε πράγματα ακόμα πιο εκθαμβωτικά ή ανησυχητικά, ή αν είναι το πρώτο βήμα της επιστροφής στον κόσμο που οικοδομήσαμε και χρειάζεται να απολαμβάνουμε την οικειότητα του... [σύνοψη στο οπισθόφυλλο, Κυριάκος Χαλκόπουλος, υπεύθυνος της Άλλης Πύλης]
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου