Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Συζητώντας με τη Μάρω Θεοδωράκη

Ερώτηση 1η: Ποιος/α είναι ο/η αγαπημένος/η συγγραφέας;

Μ.Θ.: Μεγάλωσα με Ζωρζ Σαρρή , Άλκη Ζέη , Μενέλαο Λουντέμη και Ιούλιο Βερν. Αλλά απο μικρό παιδί αγαπούσα και την ποίηση.


Ερώτηση 2η: Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Μ.Θ.: Το "Όταν ο ήλιος" της Ζωρζ Σαρρή, πρέπει να το είχα διαβάσει πάνω απο τέσσερις φορές σαν παιδί.


Ερώτηση 3η: Τι σας "ώθησε" να ξεκινήσετε τη συγγραφή;

Μ.Θ.: Το πρώτο μου βιβλίο το έγραψα το 1999. Ήταν "Η Παραμυθάδα με τις νότες". Ήθελα να φέρω την μουσική και τις νότες κοντά στα παιδιά με έναν διαφορετικό , διασκεδαστικό τρόπο. Το βιβλιό έγινε ανάρπαστο. Ακόμα και τώρα συναντώ τα παιδιά εκείνης της εποχής, τα οποία τώρα είναι 22,23 χρονών κι όταν με συναντούν μου μιλούν με συγκίνηση για την Παραμυθάδα.


Ερώτηση 4η: Πως θα χαρακτηρίζατε τα βιβλία σας; Και τι ρόλο "παίζει" η μουσική στη ζωή σας;

Μ.Θ.: Δεν μπορώ να δώσω μόνο έναν συγκεκριμένο χαρακτηρισμό. Γράφω συνήθως για παιδιά απο 4- 10 χρονών. Οι ιστορίες μου συχνά έχουν σαν άξονα την μουσική. Τα θέματα που προσεγγίζω έχουν να κάνουν με την κοινωνικότητα, τις αξίες, τα αγαθά, την διαφορετικότητα, την συμπόρευση κ.α. Ακουμπώ πολύ στο συναίσθημα γιατί θεωρώ ότι το βιβλίο κυρίως καλλιεργεί τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών.


Ερώτηση 5η: Στο βιβλίο σας "Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική" διδάσκετε τρόπους σε εκπαιδευτικούς και μη για τη σωστή εμφύσηση της μουσικής σε συνδυασμό με την κίνηση και το χορό σε ένα παιδί. Πόσο σημαντικός πιστεύετε πως είναι ο διπλός αυτός συνδυασμός;

Μ.Θ.: Το τραγούδι αποτελεί τον πιο άμεσο τρόπο έκφρασης ανεξαρτήτως ηλικίας. Καθημερινά εκφραζόμαστε μέσα απο ήχους και μελωδίες. Το ίδιο το τραγούδι και η σημαντικότητά του υπήρξε η αφορμή για να γράψω το "Δημιουργικό Τραγούδι και Μουσικοκινητική". Πρόκειται για μια μουσικοκινητική εξερεύνηση η οποία προτείνει το τραγούδι και την κίνηση στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα είναι ένα εύχρηστο μουσικό εργαλείο όχι μόνο για τον παιδαγωγό και τον μουσικό αλλά και για τον γονιό ο οποίος καλείται να ανακαλύψει με το παιδί του την ευεργετικότητα της μουσικής μεσα από μουσικα παιχνίδια.


Ερώτηση 6η: Επίσης στο βιβλίο σας οι θεματικές ενότητες είναι εξίσου σημαντικές. Αν όμως θα έπρεπε να διαλέξετε μία ποια θα ήταν αυτή και γιατί;

Μ.Θ.: Το βιβλίο αποτελείται απο 6 θεματικές ενότητες και κάθε ενότητα με την σειρά της αποτελείται απο 4 τραγούδια. Κάθε ενότητα, κάθες τραγούδι, κάθε μουσικοκινητική δράση έχουν να προτείνουν κάτι διαφορετικό. Συνεπώς μου είναι δύκολο να ξεχωρίσω κάποια θεματική ενότητα. Σε αυτή που θα στεκόμουν λίγο παραπάνω θα ήταν η ενότητα που μιλάει για τις Αξίες και τα Αγαθά, όπως είναι η Αγάπη, η Φιλία, το Δικαίωμα στην μόρφωση κ.α.


Ερώτηση 7η: Στο παραμύθι σας "Η Σερενάτα στο Κανταδοχώρι", η Σερενάτα κυνηγάει το όνειρό της, να φτιάξει ένα μουσικό σχολείο. Πρέπει να πολέμαμε για τα όνειρά μας και να ελπίζουμε πως θα πραγματοποιηθούν;

Μ.Θ.: Η "Σερενάτα για το Κανταδοχώρι", που εκδόθηκε απο τις εκδόσεις Μίνωας μόλις πριν ένα χρόνο, είναι ένα βιβλίο που μιλάει για την σημασία της μουσικής. Η τολμηρή Σερενάτα παλεύει για το όνειρό της που δεν είναι άλλο απο την ίδρυση ενός μουσικού σχολείου στο χωριό της. Όλοι μας πρέπει να παλεύουμε και να οραματιζόμαστε το καλύτερο. Και φυσικά όλοι πρέπει να ελπίζουμε για το καλύτερο. Μέσα σε αυτό το βιβλιό τα παιδιά μαθαίνουν και στην έννοια της αλληλεγύης και της συμπόρευσης. Κάτι το οποίο θεωρώ πολύ σημαντικό. Με την συμπόρευση τα όνειρα και οι ελπίδες μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο!


Ερώτηση 8η: Στο βιβλίο σας μας λέτε πως όσο οι κάτοικοι τραγουδούσαν είχαν κέφι και χαρά. Τώρα που άλλαξαν οι εποχές και σταμάτησαν το τραγούδι άλλαξαν και αυτοί. Τι θα προτείνατε στους ανθρώπους για να ξαναβρουν το μπρίο και το κέφι που λείπει από τη ζωή τους;

Μ.Θ.: Να κοιτάξουν μέσα τους. Να κοιτάξουν τον συνανθρωπό τους. Κι όχι το tablet τους ή το κινητό τους. Κι έπειτα, η χαρά όταν την αποζητάς μπορείς να την βρείς. Στην ανάγνωση ενός βιβλίου, στην ακρόαση μιας συναυλίας, στην επικοινωνία με αγαπημένους ανθρώπους. Ακόμα και σε πιο απλά πράγματα... μέσα σε ένα ηλιοβασίλεμα... σε μια βόλτα στην θάλασσα... Εμείς κανουμε την ζωή μας πιο δύσκολη. Έχουμε ξεχάσει να αγαπάμε. Αν δεν αγαπάς πως μπορείς να συναντήσεις την χαρά;


Ερώτηση 9η: Τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Μ.Θ.: Στους μικρούς μου αναγνώστες θα έλεγα να μην κόψουν ποτέ τον δεσμό τους με το βιβλίο. Το βιβλίο είναι γνώση, χαρά και μέσα απο αυτό καλλιεργούμε την φαντασία αλλα και το συναισθηματικό μας κόσμο. Όσο περισσόυερο διαβάζουμε τόσο καλύτεροι γινόμαστε. Μια σελίδα μας πηγαίνει ενα βήμα πιο μπροστά.


Ερώτηση 10η: Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το επόμενό σας συγγραφικό βήμα;

Μ.Θ.: Σε λίγες ημέρες πρόκειται να κυκλοφορήσει το νέο εικονογραφημένο μου βιβλίο "Γιαγιά, σ 'αγαπώ" απο τις εκδόσεις Μίνωας. Ένα βιβλίο που μιλάει για την τρίτη ηλικία και τον σεβασμό σε αυτούς τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη την αγάπη και την φροντίδα μας. Για μένα δεν είναι απλά ένα συγγραφικό βήμα αλλα μια κατάθεση ψυχής λόγω της δυνατής σχέσης που είχα με την γιαγιά μου, η οποία μας άφησε πριν δυο χρόνια. Νομίζω ότι το βιβλίο αυτό θα το αγαπήσουν όχι μόνο οι μικροί αλλα και οι μεγάλοι κι ας είναι παιδικό. Μεσα σε αυτό θα βρουν σίγουρα ένα κομμάτι της παιδικής τους αθωότητας.


Β.Δ: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχωρήσατε! Εύχομαι κάθε επιτυχία και καλοτάξιδα όλα τα βιβλία σας!!!

Μ.Θ.: Σας ευχαριστώ θερμά,
Μάρω Θεοδωράκη



"Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι": http://minoas.gr/book-4406.minoas
"Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική": http://minoas.gr/book-4500.minoas
"Χιονομπαλού": http://minoas.gr/book-4502.minoas




Η Μάρω Θεοδωράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα μέσα σε μια δημοσιογραφική και μουσική οικογένεια.
Σπούδασε Πιάνο στο Εθνικό Ωδείο, αποφοιτώντας με Άριστα παμψηφεί, Τραγούδι, Φωνητικά στο Πρότυπο Πειραματικό Ωδείο, Μουσικοκινητική Αγωγή και Σεμινάρια Φωνητικής Δραματουργίας.
Από το 1998 διδάσκει υποκριτικό τραγούδι στις δραματικές σχολές και στο Αμερικάνικο Κολλέγιο (Deree).
Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο και έχει επιμεληθεί μουσικές παραστάσεις, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες όπως οι Π. Ζούλιας, Γ. Αρμένης, Θ. Μουμουλίδης, Ν. Χαραλάμπους, Ν. Μπουσδούκος, Α. Γύρα, Ν. Καραγέωργος, Κ. Φανουράκη, Στ. Γούτης, κ.ά.
Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε πρώτη φoρά το 2008 με τον κινηματογραφιστή R. Crombie, κερδίζοντας και το Α´ βραβείο πρωτότυπης μουσικής για την ταινία Sappho (3ο Φεστιβάλ Κύπρου), ακολουθεί η ταινία The Good soldier Sveik (Animation film, 2009), ενώ μέσα στο 2016 αναμένεται η ταινία της Κλειούς Φανουράκη High Season, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Χωραφά, στην οποία η Μάρω Θεοδωράκη έχει γράψει την πρωτότυπη μουσική της ταινίας.
Έχει επίσης συνεργαστεί με την κρατική τηλεόραση, με κορυφαία τη μουσική της σύνθεση στο ντοκιμαντέρ Το σκοτεινό τρυγόνι, σε σκηνοθεσία Μ. Δελιοτζάκη στην ΕΤ1.
Τα εκπαιδευτικά της προγράμματα έχουν απήχηση σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό, με κορυφαία τα «Αριστοφανικά Χορικά» και τις «Μουσικές Πράξεις και Δράσεις μέσα από τα μάτια των παιδιών».
Η Μάρω Θεοδωράκη είναι γνωστή και για τη συγγραφική της δράση, έχοντας στο ενεργητικό της πάνω από 46 παιδικά βιβλία, αποσπάσματα των οποίων περιλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία.
(2016) Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική, Μίνωας
(2016) Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι, Μίνωας
(2016) Χιονομπαλού, Μίνωας
(2012) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... με τα μέσα μεταφοράς... και μαθαίνει να οδηγεί!, Διάπλαση
(2011) Μουσικοκινητικά παιχνίδια με άξονα τα συναισθήματα, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2010) Η Πιπίτσα κάνει αναδάσωση, Διάπλαση
(2010) Η Πιπίτσα προστατεύει τα αδέσποτα ζώα, Διάπλαση
(2010) Η Πιπίτσα ταξιδεύει στα σχήματα... και μαθαίνει γεωμετρία, Διάπλαση
(2010) Όμορφη πόλη, Διάπλαση
(2010) Το σύννεφο έφερε βροχή, Διάπλαση
(2010) Τραγουδώ τα αινίγματα, Διάπλαση
(2009) Ένα καράβι γεμάτο όνειρα, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2009) Η Πιπίτσα ταξιδεύει στα επαγγέλματα, Διάπλαση
(2009) Η Χιόνα Χελιδόνα και τα δύο σπουργιτάκια, Διάπλαση
(2009) Η ψιψίνα που βρήκε το νόημα της ζωής, Διάπλαση
(2009) Σίσσυ, το τζιτζίκι που τραγουδούσε την αγάπη, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2009) Τα ταξίδι του Φρύνη του Δελφίνη, Διάπλαση [κείμενα, επιμέλεια σειράς, μουσική σύνθεση]
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα Χριστούγεννα, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα χρώματα, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στα χρώματα ...και βάφει τον ουρανό!!!, Διάπλαση
(2008) Η Πιπίτσα ταξιδεύει… στα Χριστούγεννα… και στην Πρωτοχρονιά… και μαθαίνει έθιμα και κάλαντα, Διάπλαση [κείμενα, στίχοι, μουσική σύνθεση]
(2008) Μελομακάρονα και κουραμπιέδες εν δράσει!, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση, στίχοι]
(2008) Ο καλικάντζαρος που φοβόταν το σκοτάδι, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2008) Σαν ζάχαρη άχνη, Διάπλαση
(2008) Το πιο όμορφο γράμμα για τον Αϊ-Βασίλη, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2006) Ημερολόγιο του 2007, Δήμος Αθηναίων Πολιτισμικός Οργανισμός
(2006) Τα αυγά και τα πασχάλια, Ταξιδευτής
(2005) Έλα να παίξουμε κρυφτό, Διάπλαση
(2005) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην αριθμητική ...και μαθαίνει να μετρά!!!, Διάπλαση [κείμενα, μουσική σύνθεση]
(2005) Το ημερολόγιο του Αϊ-Βασίλη, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην αλφαβήτα ...και μαθαίνει τα γράμματα!!!, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στην ορχήστρα ...και μαθαίνει τα έγχορδα και τα πνευστά!!!, Διάπλαση
(2004) Η Πιπίτσα ταξιδεύει... στο πεντάγραμμο ...και γνωρίζει τις νότες!!!, Διάπλαση
(2004) Μέθοδος υποκριτικού τραγουδιού και φωνητικής, Διάπλαση
(2003) Θέατρο και μουσικοκινητική για γιορτές στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, Διάπλαση
(2003) Θέατρο και μουσικοκινητική για καλοκαιρινές παραστάσεις, Διάπλαση
(2003) Το παιδί με το ακορντεόν, Ελληνικά Γράμματα
(2002) Θέατρο και μουσικοκινητική για τα Χριστούγεννα, Διάπλαση
(2000) Η παραμυθάδα με τις νότες, Ελληνικά Γράμματα
(2000) Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι, Ελληνικά Γράμματα
(2000) Τα παράξενα Χριστούγεννα του Ορέστη, Ελληνικά Γράμματα
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2010) Στα προνήπια με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2010) Στο νηπιαγωγείο με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2010) Στον παιδικό σταθμό με την Πιπίτσα, Διάπλαση
(2005) Καθημερινές διαθεματικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο, Δίπτυχο
(2001) Θα σ' το πω μ' ένα τραγούδι, Ελληνικά Γράμματα
Δείτε τα βιβλία που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μίνωας!





Δημιουργικό τραγούδι και μουσικοκινητική

Τι σχέση έχει το τραγούδι με την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία;

Μέσα από μια μουσική εξερεύνηση,
που χωρίζεται σε έξι ενότητες (εποχές, περιβάλλον, υγεία-διατροφή, σχολική ζωή, οικογένεια, αξίες-αγαθά) και περιλαμβάνει CD με 24 τραγούδια πολλαπλής μουσικοκινητικής, η Μάρω Θεοδωράκη μάς καλεί να ανακαλύψουμε την ευεργετικότητα της μουσικής, να εκτιμήσουμε τα οφέλη της και να τα απολαύσουμε μαζί με τα παιδιά μας.

Ένα εύχρηστο και επικοινωνιακό εργαλείο για τον νηπιαγωγό, τον δάσκαλο,
τον εκπαιδευτικό, τον μουσικό, τον μουσικοθεραπευτή, τον εμψυχωτή, τον γονιό και για όποιον αγαπάει τη μουσική και το τραγούδι.

Μια διαφορετική παιδαγωγική φόρμα, με σεβασμό στο παιδί και στις ανάγκες του.
Το τραγούδι γίνεται πράξη και η μουσική καθρεφτίζεται μέσα από τα μάτια των παιδιών.
 




Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας το βιβλίο της γνωστής συγγραφέως Μάρως Θεοδωράκη Η Σερενάτα για το Κανταδοχώρι, ένα βιβλίο που μας υπενθυμίζει ότι η Μουσική ενώνει τους ανθρώπους.

Στο Κανταδοχώρι όλα αλλάζουν όταν ο κύριος Προεδράκης κλείνει το Μουσικό Σχολείο! Η μικρή και τολμηρή Σερενάτα, όμως, δεν το βάζει κάτω. Θα προσπαθήσει να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, υπενθυμίζοντας σε όλους πως η μουσική ενώνει τους ανθρώπους και τους κάνει καλύτερους. Η παιδική φωνή της Σερενάτας θα ακουστεί παντού. Θα ξαναβρεί το Κανταδοχώρι το παλιό γνώριμο χρώμα του;

Το γνωστό παραμύθι της Σερενάτας,
στο οποίο βασίστηκε η ομότιτλη μουσική
παιδική παράσταση με τη σκηνοθετική
υπογραφή του Αντώνη Λουδάρου,
κυκλοφορεί ανανεωμένο με νέα εικονογράφηση από τις εκδόσεις Μίνωας.





 
Χιονομπαλού
Μέσα σ’ ένα χειμωνιάτικο απόγευμα μια νιφάδα μεταμορφώνεται σε μια αφράτη χιονόμπαλα. Όταν όμως ανακαλύπτει πως έχει αλλάξει, δύσκολα αποδέχεται τον καινούριο της εαυτό.

Η Χιονομπαλού μπορεί να είναι διαφορετική, αλλά παραμένει το ίδιο σημαντική στο ταξίδι της ζωής. Η καρδούλα της χαμογελάει μέσα στο φως των Χριστουγέννων και δυναμώνει όταν καταλαβαίνει ότι πια δεν είναι μόνη.

Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που μας υπενθυμίζει πως δε χρειάζεται να περιμένουμε τις μέρες των γιορτών για να φανούμε χρήσιμοι, να είμαστε αληθινοί και να αποδεχόμαστε το διαφορετικό…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου